במלאת 69 שנים לרצח 11 הלוחמים, בני העיר, התקיים בשישי האחרון טקס הזיכרון השנתי, לו שותפים העירייה, בית יד לבנים, וכן מועצת גן יבנה, שם התרחש האירוע הטראגי.
שיתוף הפעולה בין המועצה לעירייה התרחש כבר לפני שלוש שנים, אז הציבה העירייה אנדרטה בגן יבנה, לזכר 11 הנופלים בחורשה, הנקראת מאז "חורשת האחד עשר".
המקרה אירע בשנת 1948 והוא מסמל את אחד מהאירועים המדממים בין הישוב העברי לערבים, טרום הקמת המדינה.
בראשית מלחמת העצמאות גייסו ואימנו גדודי חטיבת גבעתי מתגייסים חדשים. את בסיס האימונים של גדוד 52 מיקמו בגן יבנה, ובתחילת ינואר 1948 הגיעה למקום מחלקת מגויסים מראשון לציון.
255 מהמגויסים הצעירים, שהיו נעדרי ניסיון כמעט לחלוטין ולא נשאו נשק מחשש שייתפסו על ידי הבריטים, יצאו ב-9 בינואר 1948 לסייר באזור. ערבים מהכפר הערבי הסמוך אבו סווירה ארבו ללוחמים, כיתרו אותם ורצחו אחד עשר מהם.
להצטרפות לוואטסאפ חדשות ראשון לציון להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה

אין עדיין תגובות
אפשר להתחיל את הדיון עם תגובה ראשונה.