ראש העירייה, דב צור, תיאר בפני המבקרים את ההשקעה בפיתוח התחנה וחשיבותה לפעילות הסביבתית לה מחוייבת העירייה. מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, אלונה שפר קארו, התרשמה ואמרה כי זוהי התחנה היפה והאיכותית ביותר בישראל. גם מנהל מחוז מרכז, גידי מזור חלק שבחים על שדרוג התחנה ואמר: "השאיפה היא להגיע לתחנות מתקדמות כמו זו בכל הארץ".

ראש מינהל איכות הסביבה, איתמר לוי, הסביר לאורחים כי במסגרת העבודות במקום נרכשה מערכת תת לחץ משוכללת שהינה מערכת סגורה אליה נכנסת הפסולת ותפקידה לטהר ממנה את האוויר, כמו כן הותקנה מערכת תשטיפים שתפקידה לסנן את ביוב התחנה. הוצבו משטחי עבודה מבטון למניעת חלחול של נוזלים שונים שמקורם בפסולת, הוחלפו תשתיות ניקוז וביוב ומצלמות מקיפות, שופצו כבישים, שודרגה המערכת הממוחשבת ותוחזקה הגדר ההיקפית של התחנה.
בעוד חצי שנה תחל מהפכת הפרדת האשפה בבתים
מנהל אגף התברואה, אהרוני חג'בי, עדכן על התקדמות יישום חוק האריזות בעיר, במסגרתו יוצבו פחי אשפה כתומים המיועדים לאריזות לצד פחי האשפה הירוקים המיועדים לפסולת האורגנית בבניינים משותפים. כאשר גם הפסולת בפחים הירוקים עוברת תהליך של מיון בתחנת המעבר לצורך מחזור.
על פי התוכנית, הפחים הכתומים יוצבו בשני שליש מהעיר (כ-41 אלף בתי אב), כאשר יתר התושבים (כ-20 אלף בתי אב), יחלו בתהליך של הפרדת פסולת ביתית במקור, קרי שני פחים שיוצבו בבתי התושבים, האחד עבור פסולת אורגנית והשני עבור פסולת יבשה.
הצבת הפחים הכתומים תחל בעוד כחצי שנה ותימשך חצי שנה נוספת, כאשר במהלך התקופה תשיק העירייה בשיתוף התאגיד קמפיין הסברה ברחבי העיר.
ראש העירייה, דב צור:

"אנו מחויבים לשמירה על הסביבה ולשיפור איכות חיי תושבינו. אנו נמצאים כעת לפני תוכנית אב שצפויה להוביל לצמיחה משמעותית בהיקפי המיחזור בעיר. ההשקעה הגדולה בתחנת המעבר הוסיפה לייעול המערכת והדבר מורגש כבר עתה בשטח".
להצטרפות לוואטסאפ חדשות ראשון לציון להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה

אין עדיין תגובות
אפשר להתחיל את הדיון עם תגובה ראשונה.