תושבים בשכונת רחובות המדע מתנגדים לפתיחת מעברים בקיר האקוסטי מהשכונה לדרך מנחם בגין. רחמים מלול בקש מיניב מרקוביץ לפגוש את התושבים כדי להבין מקרוב את הבעייה ולבחון כיצד לסייע
בימים אלה החלו עבודות פיתוח וגינון מהצד הפנימי של הקיר האקוסטי ובתוכניות לסדר גם את 3 דרכי המעבר מהשכונה לדרך מנחם בגין

בימים אלה החלה עיריית רחובות, באמצעות אגף גנים ועיצוב הסביבה וחברת ה.ל.ר., בעבודות פיתוח וגינון בשטחים הציבוריים בשכונת "רחובות המדע", בשטח כולל של כ- 3,700 מ"ר. בגב הקיר האקוסטי (בשטח שבתוך השכונה) שלאורך ציר מנחם בגין, העבודה כוללת הכשרת שבילי הליכה, עבודות גינון והשקיה, התקנת תאורה והצבת ריהוט רחוב. בעלות של כמיליון וחצי ש"ח .
עבודות הפיתוח מיועדות לשרת את כלל תושבי השכונה, אך התברר כי לחלק מהעבודות ובעיקר לתושבים המתגוררים בסמוך לחומה קמה התנגדות ועיקר ההתנגדות היא לשדרוג 3 מעברים בחומה המשמשים את תושבי השכונה לצאת ולהיכנס לדרך מנחם בגין.
התושבים פנו במכתב למנכ"ל ה.ל.ר ולראש העירייה בבקשה לעצור את פתיחת המעברים בטענה כי המעברים יגרמו לתנועת עומס של הולכי רגל ליד הבתים הסמוכים ולירידת ערך בתיהם כמו כן ציינו כי המעברים יקלו על גורמים עבריינים להיכנס לשכונה.
ראש העיר רחמים מלול קבל את בקשת התושבים והטיל על סגן ראש העיר יניב מרקוביץ' לבקר בשבוע הבא בשטח, לפגוש את התושבים ולבחון מקרוב את טענותיהם.
חדשות הנדל"ן be106
לוח הדירות הגדול של חדשות be106 מעל 100 נכסים
http://www.be106.net/realestate/sale
להצטרפות לוואטסאפ חדשות רחובות דילים וקופונים חמים בוואטסאפ – הצטרפו עכשיו!
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה
-
אורחעם על הכבוד לטענות מיעוט מהתושבים יש להתחשב בכלל התושבים. אני מניח שהעירייה הקצתה שבילים והם חלק מתוכנית שאותם דיירים הכירו היטב. צריך להיות גבול לדרישות אגואיסטיות. את התחבורה הציבורית מנעו מהשכונה. דיירים ללא רכב צריכים לצעוד כמעט ק"מ כדי להגיע לאוטובוס. פשוט השתלטות של קומץ דיירים שלא כיף להם שבזווית העין יראו תנועה של רכבים או תושבים. אולי הם מעדיפים להפוך את שכונת המדע למתחם סגור עם שומר. הקיר האקוסטי נועד למנוע רעש לא לסגור את השכונה30.07.20 11:21 תגובה
-
אורחבמילים אחרות שכונה של פלצנים...חבל שהגיעו אנשים כאלה לרחובות...כל אחד שיש לו קצת כסף עף על עצמו כאילו מי הוא...פלצנים30.07.20 14:45 תגובה
-
אורחממש לא התבא שונתה אחרי בנית הבתים30.07.20 15:29 תגובה
-
אורחהרבה מן הכותבים כאן פשוט לא מכירים את עובדות וזורקים סיסמאות באוויר כמו "הקיר האקוסטי נועד למנוע רעש לא לסגור את השכונה". הקיר כבר קיים מזמן וזה לא העניין. כל המאבק הוא רק על להשאיר אותה סגורה בלי פתחים כדי למנוע מכל מני אוכלוסיות שחיות מזרחה מרחובות להיכנס ולצאת בקלות (דוגמת פורצים). הרי מדובר על בתים שהם צמודי קרקע30.07.20 15:51 תגובה
-
אורחשכונה של פלצנים חצוף ביגלל אנשים כמוך יש שנאת חינם30.07.20 15:58 תגובה
-
אורחהעיריה הקצתה את השצ"פ לרווחת תושבי השכונה להליכה ולמנוחה. העיריה לא הקצתה את השבילים לתנועת אנשים או תנועת כלי רכב. מומלץ לך לבדוק את העובדות. השבילים שייכים לבעלי הקוטג'ים והם נוצרו כדי לאפשר מעבר של בעלי הקוטג'ים לבתים שלהם. דווקא הדרישה שלך לאפשר מעבר של הציבור בשטח פרטי מהווה השתלטות ! השתלטות של ציבור שמבקש לנכס לעצמו שטחים פרטיים.30.07.20 16:40 תגובה
-
אורחאם היתה יודע מה תבע בטוח לא היית כותב תבא יתבע עשיר31.07.20 22:24 תגובה
-
אורחעשיר מאוד וטוב לי לך לאכול גת פרזיט01.08.20 10:05 תגובה
-
-
אורחפירצה קוראת לגנב-זו לא אמורה להיות שכונת מעבר,מספיק שהשכונה עמוסה ללא שטחים ירוקים כמעט,למעט גינה ציבורית אחת המשרתת כל כך הרבה תושבים! ועוד תשמש למעבר של כל תודבי העיר-להפוך שכונה יוקרתית המשלמת מיסים גבוהים לרח׳ הרצל?30.07.20 11:26 תגובה
-
אורחרוב התושבים נגד המעבר לכביש עוקב. מי שרוצה להגיע אפשר לעבור מסביב לא צריך להפוך מקום שקט להמוני אבל אני כן חושב שכן צריך לעשות פיתוח במקום, אבל בלי מעבר . בטח לא 3 מעבירים , אולי מעבר אחד...30.07.20 11:47 תגובה
-
אורחמעבר לכביש עוקף לפחות בשני פתחים בצמוד למתנגדים31.07.20 22:27 תגובה
-
אורחבתב"ע, האזור המדובר , צבוע בצבע ירוק המסמל שצ"פ - שטח ציבורי פתוח ,מהשטח הצמוד לקיר יוצאים שני שבילים בירווק כלומר , מעבר אנשים חופשי וציבורי ולא פרטי כמו שטוענים חלק מאנשי השכונה. הקיר האקוסטי אינו פרטי אלא ציבורי והטענה לגנבים פורצים? גם מלפנים וגם מהצדדים יכולים להגיע ולפרוץ , ירידת ערך ? הרי זה היה מצויין לפני שנרכשה האדמה מעשירי העיר ובעלי האולמות. במידה העיריה תתכופף ,נכון שדיירי השכונה למחות על כך.01.08.20 09:24 תגובה
-
אורחבעלי הקרקע שילמו על החומה01.08.20 10:06 תגובה
-
אורחבדיוק כתבת. יוצאים שני שבילים ולא שלושה. רק שני רחובות הם ציבוריים. בנוסף לשני הרחובות האלה, העיריה החליטה לעשות מעבר שלישי גם ברחוב פרטי ולאפשר לכל תושבי העיר לעשות שימוש ברחוב שהוא שטח פרטי. בדרך הזו, העיריה יכולה מחר לקחת לך חדר בדירה ולהחליט שהחדר הזה ישמש מועדון לילדי השכונה. הגיוני ? לא. צודק ? לא. גם לא חוקי.02.08.20 16:10 תגובה
-
-
אורחכולם צודקים!30.07.20 11:49 תגובה
-
אורחלהפך, דווקא יוריד עומס. אנשים יגיעו ברגל במקום להגיע עם הרכב. ולגבי השכנים שזה מפריע להם, אתם בסופו של דבר גרים בעיר. אם אתם רוצים שלא יעבור לידכם אף אחד תעברו למושב30.07.20 11:56 תגובה
-
אורחכל הכבוד. שלא יגורו כאן הכי טוב30.07.20 14:46 תגובה
-
אורחהם צודקים במיליון אחוז הרחובות מעוד קטנים אין אפשרות לסובב את הרכב להוסיף לזה גם מעבר של אנשים זה ממש סכנה30.07.20 15:43 תגובה
-
אורחשלא יגורו כאן מי אתה טיפש מטופש אני הקמתי את העיר רחובות30.07.20 16:00 תגובה
-
-
אורחלפני החומה היה פתוח ונגיש, טענת "גנבים" לא הגיונית, אין שינוי ברמת העבריינות באיזור. חשוב להתחשב בכל אזרחי העיר.30.07.20 12:23 תגובה
-
אורחממש לא נכון החומה איתה תמיד סגורה30.07.20 16:13 תגובה
-
אורחשטויות. כל החומות בכביש העוקף סגורות. תסתכל בחומה של שכונת אחוזת הנשיא ותסתכל בשכונה של שכונת מקוב / שרונה / היובל. הכל סגור ומסוגר. רק בשכונת גן הפקאן הכינו אפשרות לפתיחת מעברים שתמיד היו סגורים עם זכוכית וחומר שמקטין את עוצמת הרעש וחייבים לסגור אותם בבטון !!!!!!!!!! בטח שאסור לפתוח אותם31.07.20 18:06 תגובה
-
-
אורחאז מסקנה ?שאסור לתת לכולם לחשוב יחד כי זה לא ירצה אף אחד ..צריך לרשום במה זה חיוני ...ומה שיותר טוב לכולם זה מה שיהייה ...30.07.20 12:31 תגובה
-
אורחצדק מי שהגיב שכולם צודקים. לא נכון לפסול כל טענה מבלי לרדת לעומקם של כל הטענות ואז לקבל החלטה מושכלת...30.07.20 13:17 תגובה
-
אורחלא יפתחו שום מעברים. גם אין כוונה כזאת. תרגיל ביחסי ציבור. ועד השכונה יפנה לקודקודים בדרישה שלא לפתוח. הללו יוותרו על כוונתם, וציבור התושבים יוכל לומר שמתחשבים בו.30.07.20 15:04 תגובה
-
אורחהרבה מן הכותבים כאן פשוט לא מכירים את עובדות וזורקים סיסמאות באוויר כמו "הקיר האקוסטי נועד למנוע רעש לא לסגור את השכונה". הקיר כבר קיים מזמן וזה לא העניין. כל המאבק הוא רק על להשאיר אותה סגורה בלי פתחים כדי למנוע מכל מני אוכלוסיות שחיות מזרחה מרחובות להיכנס ולצאת בקלות (דוגמת פורצים). הרי מדובר על בתים שהם צמודי קרקע. מדובר גם ככה על שכונה מאוד צפופה30.07.20 15:52 תגובה
-
אורחכל הגנבים יעברו מהחומה פשוט טמטום30.07.20 15:53 תגובה
-
אורחצודקים בהצלחה30.07.20 16:14 תגובה
-
אורחטועה ומטעה מי שכותב שמדובר בהשתלטות של "קומץ דיירים שלא כיף להם". 1. בעלי המגרשים הפרטיים רכשו את המגרשים במיטב כספם. כמעט כל הרחובות עליהם בנויים הקוטג'ים והמצויים בין הקיר האקוסטי ורחוב יובל נאמן, מצויים בבעלות פרטית של בעלי הקוטג'ים ורשומים על שמם בטאבו. כן. ממש כך. אלה רחובות שהם חלק בחתי נפרד מהמגרשים הפרטיים והם נועדו אך ורק לשימוש בעלי המגרשים הפרטיים וכדי לאפשר לבעלי הקוטג'ים גישה ומעבר מרחוב יובל נאמן למגרשים שבבעלותם. 2. תאר לעצמך שלך יש דירה בקומה ראשונה חזיתית ולי יש דירה בקומה ראשונה עורפית, האם היית מסכים שכדי לקצר לי את הדרך לדירה שלי הייתי קופץ למרפסת של הדירה שלך, נכנס לדירה שלך ועובר דרכה לדירה שלי ? ברור שלא. זה בדיוק אותו דבר עם הרחובות של בעלי הקוטגים. 3. פיתוח השטח הציבורי הפתוח הוא יוזמה ברוכה והוא נועד לטובת כלל תושבי השכונה, בעלי הקוטגים ובעלי הדירות בבניינים כאחד. עם זאת, אסור לקשור בין פיתוח השטח הציבורי ובין המעבר ברחובות הפרטיים. אלה שני עניינים שונים. 4. אגב, תנועה של רכבים ממילא לא יכולה להיות מהכביש העוקף של דרך בגין לשטח הציבורי הפתוח. השצפ נועד להליכה בלבד.30.07.20 16:33 תגובה
-
אורחכבר קיימים 2 מעברים. זה לא מספיק ? יש מעבר מרחוב גורודצקי ויש מעבר מרחוב וולפסון ? למה צריך עוד מעברים לשכונה שהיא גם ככה צפופה ויש בה בעיות של תחבורה.30.07.20 17:07 תגובה
-
אורחברגל ברגל ברגל מה הבעיה? בשטח ציבורי בלבד30.07.20 20:34 תגובה
-
אורחבשטח ציבורי אין שום בעיה. כל אחד יכול ללכת בשטח ציבורי. הבעיה שרוצים לפתוח מעברים ישר לתוך השטחים הפרטיים וכך גורמים נזק למי שגר בוילות. תושבי הוילות צודקים.31.07.20 18:10 תגובה
-
-
אורחשכונת אחוזת הנשיא היא באותו סדר גודל של שכונת רחובות המדע ויש אליה רק כניסה אחת מרחוב וולפסון. לא פתחו שם את הקיר האקוסטי. למה לשכונת רחובות המדע שיש אליה כניסות רבות (מרחוב גורודצקי, מרחוב פלדי ומרחוב וולפסון) רוצים לפתוח מעברים וכניסות נוספים ?30.07.20 17:11 תגובה
-
אורחמה הקשר בין כביש עוקף מנחם בגין צפון למזרח רחובות? להולכי רגל בעוקף יש כניסה אחת ליד גינת הכלבים ואין צורך להפוך שבילים צרים ליד וילות למעברים. לא ברור למה העירייה מתעקשת לפתח שטחים מאחרי חומות. בכלל כתבה או טענות ממש לא ברורים.30.07.20 18:03 תגובה
-
אורחשששששש אל תפריעו למיעוט שגר בצמוד לקיר האקוסטי ששילמנו עליו מכספי המיסים. בתי קרקע של בעלי הממון, להם יהיה שקט ללא מפריע ולנו בבניינים סבל רעשי תחבורה ושכנים רעשנים. דייר השכונה מאשר לפתוח להולכי הרגל ולטובת הכלל.30.07.20 20:28 תגובה
-
אורחצודק בהחלט מנותקים-נמאסתם31.07.20 01:09 תגובה
-
אורחאתה אמיתי ? מה הקשר בין "שכנים רעשניים וסבל רעשי תחבורה" לפתיחת מעברים בקיר האקוסטי ? גם בעלי הקוטג'ים יכולים לסבול משכנים רעשניים ורעשי תחבורה. אם יפתחו את הקיר האקוסטי למעברים אז ב ו ו ד א י נסבול כולנו מרעשי תחבורה !!!! בכביש העוקף יש עומס תחבורה ורעש בלתי נסבל והקיר האקוסטי נועד להגן עלינו מפני הרעש. ואל תשכח שאי אפשר לתת לאחד להנות על חשבון פגיעה באחרים. אתה לא יכול לעבור ברחוב פרטי ולהטריד את בעלי הרחוב הפרטי רק כי בא לך לקצר את הדרך לכביש העוקף.31.07.20 17:44 תגובה
-
אורחהשטח לא פרטי הוא של הציבור אחרת העיריה לא היתה מתכננת עליו. תבדוק ותראה שזה שפ"צ שטח פתוח ציבורי31.07.20 22:36 תגובה
-
אורחאתה טועה בעלי הקרקע שילמו על הקיר לא העיריה01.08.20 10:27 תגובה
-
אורחאתה לא מבין.עם פיתוח השטח הציבורי הפתוח אין שום בעיה וכולם מסכימים שצריך לפתח אותו עם גינון להליכה נעימה. הבעיה היא בפתיחת חורים בחומה האקוסטית שממנה יעברו אנשים מהכביש העוקף לתוך השטח הציבורי הפתוח וממנו הם ייכנסו לרחובות הפרטיים כדי להגיע לרחוב יובל נאמן. זה לא בסדר. אי אפשר לתת לכל תושבי העיר לעבור ברחוב קטן מאד שהוא פרטי ושהוא נועד לשמש רק את תושבי אותו הרחוב. זה רחוב צר שהקרקע שלו נמצאת בבעלות בעלי המגרשים וזכותם למנוע מכל אחד להיכנס לשטח שלהם. אז אין בעיה עם השטח הציבורי הםתוח. יש בעיה עם מעבר של כל תושבי העיר בתוך הרחובות הפרטיים.02.08.20 16:15 תגובה
-
-
אורחהעיריה בודקת!!! פוחדת!!!נתבעת!!! "בעיה חברתית היא בעיה שמספר רב של אנשים או מעט אנשים עשירים וחשובים תופסים שזו בעיה חברתית" במקרה זה המיעוט חושב שזו בעיה. וגעת הרוב לא נחשבת וכנראה גם לא נשמעת מעניינת את העיריה.30.07.20 20:41 תגובה
-
אורחסליחה אבל זה קשקוש מוחלט מה שכתבת. מה שקובע הוא החוק. נקודה. העיריה לא יכולה לפעול בניגוד לחוק. דעת הרוב לא מעניינת וגם דעת המיעוט לא מעניינת. אנחנו לא חיים ברפובליקת בננות שדעתם של קומץ אנשים או דעת ציבור גדול של אנשים גוברת על החוק. העירייה חייבת לפעול לפי החוק ומה לעשות שלפי החוק תושבי השכונה לא יכולים לעבור ברחובות הפרטיים כדי להגיע לכביש העוקף. מי שרוצה לעבור ברחוב פרטי שיתכבד וירכוש מגרש סמוך לקיר האקוסטי ואז הוא יהיה הבעלים של הרחוב הפרטי בו הוא גר והוא יוכל לצעוד בו כאוות נפשו. היום זה לא המצב. לכן לא ברור איך תושבי שכונה שגרים בבניינים הצליחו להפעיל לחץ על העירייה לפתוח מעברים ובכך לפגוע בבעלי המגרשים הפרטיים.31.07.20 17:53 תגובה
-
אורחאתה טועה ומטעה את כולם לך ותראה מה כתוב בתשריט התב"ע ברח2200 השטח הצמוד לקיר לא של פרטיים אללא שפ"צ - שטח ציבורי פתוח31.07.20 22:46 תגובה
-
אורחאתה טועה ומטעה. השטח הצמוד לקיר הוא שטח ציבורי פתוח ונועד עבור כל הציבור. אף אחד לא טען שהוא שטח פרטי. השטח הפרטי הוא רוב הרחובות שבהם בנויים הוילות והם נמצאים בין השטח הציבורי הפתוח ובין רחוב יובל נאמן. לאפשר לכל תושבי רחובות תנועה, לכלוך ורעש בתוך רחוב פרטי שהוא רכוש פרטי לא צודק וגם לא חוקי. ברגע שפותחים מעברים מהחומה האקוסטית לרחובות הפרטיים, יצטרכו שוטרים כדי לשמור שאנשים לא ייכנסו לרחובות הפרטיים. למה להיכנס לזה בכלל ?02.08.20 16:19 תגובה
-
-
אורחצודקים מי שלא מסכימים לפתוח מעברים בחומה האקוסטית. אם יפתחו מעברים כל תושבי השכונה יסבלו מרעש נוראי של תנועת כלי הרכב. חוצמזה תהיה תנועה גדולה של הולכי רגל שיכנסו לשכונה רק כדי לעבור דרכה ולקצר להם את הדרך. למה אנחנו צריכים להסכים לזה ? השכונה שלנו צפופה ממילא. בנו כאן בניינים אחד מעל השני ולא צריך להוסיף לשכונה עוד תנועה של רכבים ושל אנשים31.07.20 18:01 תגובה
-
אורחמישהו כאן התבלבל. לפתוח מעברים לרחובות צרים של 5 מטרים רוחב שבקושי אפשר לחנות שם מכוניות. הרחובות האלה כל כך צרים שגם מי שגר בהם בקושי מצליח לעבור אם מכוניות חונות משני הצדדים. אז איך רוצים להוסיף עוד תנועה שם של כל מי שגר בשכונה וכל מי שלא גר בשכונה. לא הגיוני ולא צודק.31.07.20 18:14 תגובה
-
אורחכתבה מוזמנת!!! ,השלט של השכונה בתחילת הכתבה מציין השכונה כולה וניתן אולי לחשוב שכל השכונה מתנגדת, להבנתי מדובר בפחות מ- 100 משפחות מתנגדות מול אלפי דיירי השכונה שמבקשים מעבר מהיר לכביש העוקף, לתחבורה ציבורית שאינה עוברת בשכונה ולצעוד בחופשיות בשצ"פ.01.08.20 09:32 תגובה
-
אורחאני רק שאלה איפה יש תחנות אוטובוס במנחם בגין?? אין אפילו אחד אז על תרשום שטויות01.08.20 10:22 תגובה
-
אורחברגע שיהיה מעבר, יהיה גם כדאי לסלול מפרץ ולהעמיד תחנת אוטובוס לרווחת תושבי השכונה, כיום אין כדאיות כי אתה מונע פתח בקיר עם שער להולכי רגל בדיוק כפי שיש ביציאה מהקיר האקוסטי לכביש 40, משכונת הוילות בקרית הגנה הישנה.01.08.20 10:47 תגובה
-
אורחעם כל הכבוד לאלפי דיירי השכונה שמבקשים מעבר מהיר לכביש העוקף, זה לא יכול להתבצע תוך פגיעה ב 100 משפחות שגרות בבתים הפרטיים. רוב 100 המשפחות קנו מגרש שחלק ממנו נשמר לטובת מעבר עבורם (לא עבור כל העיר) וזה הרחוב שלהם. כל רחוב רשום בטאבו רק על שם התושבים שקנו את המגרש ברחוב הזה. יש רק שני רחובות כמי שרואים בתשריט שמישהו כאן צירף שהם רחובות ציבוריים. כל השאר הם רחובות פרטיים. נראה לך סביר שאלפי תושבי השכונה יפלשו לרחוב פרטי כדי לקצר להם דרך לתחנת אוטובוס ?02.08.20 16:35 תגובה
-
-
אורח"רחובות המדע הינה שכונה חדשה הממוקמת בצפון-מזרח רחובות. בשכונה, שחלקה כבר מאוכלס, צפויות להיבנות כ- 2,500 יחידות דיור בבנייה רוויה (בעיקר 8-10 קומות) וכ- 100 בתים צמודי קרקע. רחובות המדע ממוקמת בקרבת מרכז העיר, מכון ויצמן, פארק המדע ותחנת הרכבת העירונית. השכונה הינה מהיוקרתיות בעיר וחלק ניכר מהאוכלוסיה בה הינן משפחות צעירות - מרביתן חילוניות".01.08.20 09:47 תגובה
-
אורחירוק זה שטח ציבורי פתוח, שטח צמוד לקיר ושני שבילים מחברים ממנו לשכונה. תשריט תב"ע רח' 2200 , אין סימן לקיר אקוסטי בתוכנית.01.08.20 19:32 תגובה
-
אורחצודק. באיזה תשריט של איזה תבע מופיע שצריך לפתוח מעברים בקיר האקוסטי הכין שמתכננים ? מי החליט שצריך לעשות מעברים ? למה בשכונת מקוב הקיר האקוסטי סגור לגמרי ובשכות אחוזת הנשיא הקיר האקוסטי סגור לגמרי ואין שעם מעברים מהקיר האקוסטי לשכונות ? יכול להיות שיש כאן לחץ לא הוגן של ועד חזק של תושבים בשכונה שגרים בבניינים ורוצים לקצר דרך על חשבונם של 100 משפחות שגרות בבתים הפרטים ?02.08.20 16:29 תגובה

מנסה לטעון שוב
הצטרפו אלינו!
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ שלנו:
אפליקציה בחנות האפליקציות: