בפרוטוקולים של ועד המושבה נס ציונה משנת 1908, מס' 163, סעיף ג' נכתב: "שמושבות נס ציונה ודי חנין תתאחדנה יחדיו ושכל הבתים יהיו נבנים אחד אצל השני".
בין שתי המושבות, נס-ציונה וואדי חנין, הפרידה אדמת בור. אנשי "הסתדרות הפועלים", שהוקמה בשנת תר"ס וכללה את פועלי שלוש המושבות ראשון לציון, רחובות ונס ציונה, גייסו תרומות מחו"ל ורכשו קרקעות באותו אזור, שם החלו לגדל טבק וגפנים.
בשנת תרס"ו התפרק המושב, שכונה בשם "תל-אביב", והקרקעות נמכרו לאנשים פרטיים. שמונה מהרוכשים, בני נס-ציונה, קראו לרחוב שבו הקימו את בתיהם "תל-אביב", וזהו שמו עד היום.
כידוע, "העיר העברית הראשונה בעולם" היא תל-אביב שהוקמה בשנת תרס"ט. עם זאת, קודם להיווסדה הוקם "מושב" עברי אחר בשם "תל-אביב", והוא בנס-ציונה.

להצטרפות לוואטסאפ חדשות נס ציונה להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה
אין עדיין תגובות
אפשר להתחיל את הדיון עם תגובה ראשונה.