המשרד להגנת הסביבה הוציא הוראות חדשות לכל העיריות והחברות בארץ העוסקות באיסוף אשפה, האוסרות בין השאר את השימוש במשאיות אשפה ישנות המוגדרות רכב מזהם וזאת החל מאוגוסט 2017.
המשאיות החדשות מצוידות במסנן זיהום תקני ואילו הישנות נחשבות לרכב מזהם ויש להתקין בהן מסנן חדש. ולצורך כך המדינה מסבסדת לעיריות 6000 ₪ למסנן המהווה כ – 85% מעלותו.
המבצע של המשרד להגנת הסביבה יהיה עד סוף אוגוסט 2017, ולאחריו עירייה שלא שדרגה תיאסר עליה השימוש במשאיות הישנות ללא מסנן חדש והסנקציה הנוספת שעלות השדרוג תהיה על חשבון העירייה.
המשרד להגנת הסביבה בחר להתמקד במשאיות איסוף אשפה מכיוון שהן מתאפיינות בנסיעה בשכונות מגורים בשעות בהן הזיהום גבוה. משטר הפעולה הייחודי של המשאיות כולל תאוצות ועצירות תכופות ושימוש במנוע לדחיסת אשפה ולכן פליטת הזיהום גבוהה.
ככל הידוע העירייה החלה כבר לשדרג את המשאיות הישנות ומתוך 7 משאיות ישנות שודרגו 4 והיתרה ישודרגו עד חודש אוגוסט.
להצטרפות לוואטסאפ חדשות רחובות להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה
אין עדיין תגובות
אפשר להתחיל את הדיון עם תגובה ראשונה.