התשובה לשאלתך היא: יש הבדל והוא:
|
מתי כדאי להגיע לאבחון?
לאבחון כדאי להגיע, כאשר קיימת תחושה שיש לי יכולת גבוהה יותר מזו שאני מפגינ/ה בשטח, או כאשר קיימים קשיים משמעותיים בתחום השפה, הקריאה, המתמטיקה, הזיכרון, הקשב או הריכוז. הקשיים עלולים להתבטא בציונים נמוכים, תחושת תסכול, קשיים במוטיבציה וקשיי התנהגות.
מהו אבחון ? אבחון הוא מפגש עם מומחה בתחום, שמטרתו היא זיהוי מקור הקשיים עמם מתמודד המאובחן בתהליך הלמידה. מטלות האבחון בודקות תחומי ידע ויכולת, כגון: שליטה בשפה דבורה, ידע לשוני, ניסיון שנצבר בקריאה, עמדות כלפי הקריאה, מיומנויות קוגניטיביות, זיכרון מילולי, סגנון למידה וחשיבה, היכולת לעבד מסר כתוב ולהביעו בעל- פה ובכתב ועוד. מטלות האבחון הן ברמת הביצוע, כגון הפקת משמעות מטקסט כתוב, וברמת העקרון, לבדוק את המנגנונים העומדים בבסיס הלמידה. שלבי האבחון: האבחון מורכב ממספר שלבים: א. איסוף מידע רקע על ההיסטוריה של המאובחן: ההתפתחות הפיזית, השפתית, ההיסטוריה המשפחתית וכן מידע לימודי. ב. עריכת האבחון עצמו ג. ניתוח וארגון הנתונים לדו"ח אינטגרטיבי ד. מתן הסבר לנבחן לגבי הממצאים. על בסיס דו"ח האבחון, ניתנות המלצות לתוכנית טיפולית ולהתאמות בדרכי ההיבחנות. סוגי אבחונים: • אבחון דידקטי האבחון הדידקטי בודק רק את הפן הלימודי כמו קריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, תפיסה חזותית, שמיעתית, זיכרון עבודה, תפיסה מתמטית, תפיסה מרחבית ועוד. האיבחון כולל 99 פריטים. הוא מאפשר מתן המלצות לדרכי טיפול והמלצות להתאמת דרכי היבחנות. |
מקווה שעניתי לשאלתך.
אני מאבחנת דידקטית ,
מאבחנת ילדים בגיל גן-יסודי.
יש לכם שאלה אלי?
כתבו ושלחו אותה אלי במייל: ETISAG @GMAIL.COM
ואענה בשמחה.
אשמח לתגובות.
סוף שבוע נעים!
אתי -ענבל סגרון
להצטרפות לוואטסאפ חדשות רחובות להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה
אין עדיין תגובות
אפשר להתחיל את הדיון עם תגובה ראשונה.