השאלה שלך טובה מאד , ואילו התשובה מורכבת:
1. על פי המחקרים בתחום המשפחה, ישנה משמעות למיקומו של הילד הנולד במשפחה.
הספרים מדברים על הבכור- מופנם, שקט, מעסיק את עצמו, וותרן.
ואילו מקום שני בקרב הילדים, כמו שאת מתארת ,היפוכו הגמור של הראשון.
הסיבה שהבן השני נוכחותו מורגשת יותר, נובע מן הצורך להתבלט ולקבל את שלו.
הבן השני תמיד ירגיש שהוא מקבל פחות תשומת- לה מהבכור.
תמיד יקנא בבכור, ויחסי הקנאה- אהבה- שנאה ישררו ביניהם.
החוקרים טוענים שיחסים אלה נורמאליים ובריאים.
הם הם אלה שבונים את הקשר לעתיד בין שני הבנים.
2. אז מה עליך לעשות?
להתמודד!
כמו שהבנת הנושא ברור מאד מן המחקרים.
קחי נשימה, תעמדי על הצבת גבולות ברורים בבית, בעיקר למען הבן השני,
ושמירה על בנך הבכור.
הקפידי שכל ילד יקבל בדיוק מה שמקבל אחיו.
אסור להראות העדפה כלפי אחד הילדים. היזהרי מזה.
ולסיום: הם יגדלו ואז המצב ישתנה לטובה.
בהצלחה!
יש לך שאלות נוספות?
את מוזמנת להתקשר ולקבוע פגישת יעוץ: 052-4329967
רוצים לשאול אותי שאלה?
כתבו ושלחו אל המייל: ETISAGֲ@GMAIL.COM
להתראות בשבוע הבא!
להצטרפות לוואטסאפ חדשות רחובות להצטרפות לקבוצת דילים וקופונים לאליאקספרס
באתר זה שולבו סרטונים, תמונות ומידע מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. במידה וידוע מי צילם שלחו למייל בקשה לצרף קרדיט או להסרה